kolmapäev, 9. august 2017

Osalen valimistel. Miks?

Olen Arlet Palmiste. Elan Sääskülas, praeguses Ambla vallas. Minu elukutset on vist kõige õigem nimetada meelelahutajaks. Olen lõpetanud Tallinna Ülikooli kultuuriteaduskonna, kuid peamine kool on olnud elu ise, kui avatud meele ja südame inimestega suhelda või maailmas ringi vaadata. Olen kirjutanud näidendeid ja inspiratsiooni saanud ikka inimestelt. Olen olnud valitud Ambla valla volikokku ja töötanud Järva-Jaani vallavalitsuses arendusnõunikuna. Olen tegev mitmes seltsis, mille tegevuse kaudu olen tutvunud piirkonna inimeste ja küladega. Seepärast arvan teadvat kuidas võiks üks vald toimida ja milliseid muresid peaks vallavõim lahendama.
Valimistel ajendas mind kaasa lööma mure kodukoha pärast. Praeguste vallajuhtide rahvaarvamusest ülesõitva tegevuse tagajärjel on meil moodustumas vald, mille ühtses toimimises olen sügavalt kahtlev. Juba praegu on näha, et uus vald ei lahenda kohalikke probleeme, vaid toob neid juurde. Liitumise mõte on elukeskkonda parandavad muutused, kuid meid ootavatest suurtest muutustest meile rääkida ei taheta. Vallavõimu eesotsas peavad olema inimesed , kes oskavad näha valda arendavat suurt pilti ja mitte ootama isiklikku või parteilist kasu.
Oma  30000 elanikuga on Järvamaa piisavalt väike, et toimida ühtse omavalitsusena. Liitumise mõte on teenuste koondamises ja selle läbi parema teenuse saamine. See tähendab ühtset korrastatud haridusvõrku, kus madalamad astmed saavad õppida võimalikult kodu lähedal ja vanemad suuremates koolides, kus on parimad tingimused mitmekülgseks hariduseks. Koostöö peaks suurenema ka huvitegevuses (sport ja kultuur), kus hetkel ollakse liialt kinni praeguse valla piirides jne Järvamaal on väga palju head ja see on meie tublide inimeste teene. Meie inimesed ei ole nii hädised, kui vahel soovitakse näidata. Seepärast leian, et ühendvalla eesotsas peavad olema inimesed, kes on oma tegudega näidanud, et suudavad muutusi ellu viia. Volikogu liikmed peavad vallale oma kogemustega juurde andma , mitte sealt omakasu ootama. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar