kolmapäev, 18. oktoober 2017

Jõulunäidend. Võlukook ja Superrott

Arlet Palmiste
Võlukook ja Superrott.
Tegelased
Päkapikk Tolle
Päkapikk Rolle
Päkapikk Malle
Rott Sulev
Rott Valev

Päkapikkude kodu. Keskel suur söögilaud. Laua taga veidi vanem Malle ja tema kõrval nooruke Tolle.
Malle: Veidi veel ja ongi valmis. (piilub ahju) Kannatust nüüd.
Tolle: Igav on. Kas see kook saab juba valmis?
Malle: Või temal on igav. Kus nüüd siis tuli tegelane välja. Meie peame sind siis siin lõbustama või? Kes sul keelas mind aidata? Nüüd kui kook hakkab valmis saama oled kohe kohal, aga võta teadmiseks – sellest koogist ei saa sinagi tükkigi.
Tolle: Palun ikka, Malle. Ma luban kõik kingitused ära pakkida, kui saaks ainult tükikese. See lõhnab nii hästi, et suu on vett täis.
Malle: Peabki lõhnama, sest see ei ole tavaline kook vaid võlukook ja sellepärast ei saagi sina sellest tükikestki.
Tolle: Teised saavad ja mina ei saa.
(Taha poole ilmuvad rotid. Nad hiilivad vaikselt lähemale. Päkapikud neid ei märka)
Malle: Ei saa teised ka. See kook on jõuluvanale. See võlukook aitab tal jõuluõhtul kingitused kõigi maailma lasteni viia.
Tolle: Aga kas maitsta ka ei saa?
Malle: Tolle, jäta rumal jutt. Kuidas sa siis maitsta saad. See kook on nii kange, et kui seda süüa, siis lendad nagu kuul ühest kohast teise. Siis pole sul kingikott liiga raske ja jalg ei väsi.
Tolle: Põnev. Mida sa selle koogi sisse siis panid, et seal nii suur vägi on?
Malle: Need kõik on kole kallid asjad. Sellepärast ainult kord aastas seda küpsetada saamegi. Seal on teemanditolm ja dinosauruse kondipuru ja hommikused kastepiisad ja mägiallika vesi ja veel palju muud.
Tolle: Ja sina tead kõiki neid asju.
Malle: Ega minagi päris täpselt tea. See retsept on siin paberil kirjas. Kui kook valmis, siis tuleb see jälle ära peita, et võõrad seda oma kätte ei saaks.
Tolle: Kas sa mulle ka ütleksid?
Malle: Seda ei tohi kellelegi avaldada. Hea küll. Võtame nüüd koogi ahjust välja. Hoia natuke eemale.
(Võtab koogi ahjust. Samal ajal tormab sisse Rolle. Jookseb Malle koos koogiga pea-aegu pikali)
Malle: Kuhu sina nüüd tormad? Võta rahulikumalt. Sa ju näed, et meil on koogi küpsetamine pooleli.
Tolle: See pole tavaline kook, vaid võlukook. Jõuluvanale.
Rolle: Vabandust. Hoog oli sees. Mul on suur uudis.
Tolle: Mis suur uudis see siis on?
Rolle: Õues … õues … hakkas lund sadama.
Malle: (rõõmsalt) Selle aasta esimene lumi.
Tolle: Lumi. Siis on varsti jõulud käes.
Rolle: Läheme nüüd ruttu. Ega esimene lumi kauaks maha ei jää.
Malle: Me ei saa võlukooki siia lauale jätta. Keegi võib tulla ja kalli koogi ära rikkuda.
Tolle: Aga esimene lumi. See on iga päkapiku jaoks aasta kõige tähtsam hetk. Siis tuleb hakata jõulutöödega pihta. Koolis räägiti.
Malle: Hea küll. Teeme nii, et Rolle jääb kooki valvama.
Rolle: Miks mina?
Malle: Sest sina oled  juba lund näinud. Lase teistel ka vaadata.
Rolle: Hea küll, aga tehke ruttu.
(Malle ja Tolle lahkuvad.)
Rolle: Selline see võlukook siis ongi. Pealt paistab päris tavaline. Mis see siis siin on? Malle on retsepti maha unustanud.
(Rotid omavahel)
Sulev: Kas sa kuulsid? Päkapikkude võlukook. Selle peame endale saama.
Valev: Kuidas me saame. See Rolle passib seal juures ju. Äkki läheme parem minema.
Sulev: Kuhugi ei lähe. Võlukook on siinsamas. Paremat võimalust meil ei tule.
Valev: Eelmine kord saime ragulkaga vastu tagumikku. Ma ei tahaks jälle saada. Ma ei saanud eelmine kord mitu päeva istuda.
Sulev: Ära hädalda kogu aeg. Nüüd teeme nii. Sina lähed ja tõmbad päkapiku tähelepanu endale. Mina samal ajal hiilin laua juurde ja võtan koogi kaasa.
Valev: Kuidas ma tõmban endale tähelepanu?
Sulev: Laula midagi või hakka tantsima.
Valev: Ma ei oska laulda või tantsida.
Sulev: See pole pragu tähtis, et ei oska. Tee seal midagi.
Valev: Äkki talle ei meeldi see?
Sulev: Kuidas sa aru ei saa. See ei peagi talle meeldima. Lihtsalt tee nii, et ta vaataks mujale.
Valev: Kuhu mujale?
Sulev. Oh. Võimatu. Teeme nii. Mina lähen ja tõmban päkapiku tähelepanu endale. Sina hiilid samal ajal laua juurde ja võtad koogu vaikselt kaasa. Läksime.
(Sulev hiilib ühele poole. Valev hiilib teisel poole.)
Sulev: Hei Päkats. Sul seepi on?
Rolle: Kuidas sa siia said? Mis seepi? Kuule Rott, sa ei tohi siin olla. Siin on meie võlukook. (ehmub) Oi, mida ma nüüd ütlesin? Siin pole mingit kooki. Siin on tavaline õlu .. jook. Mitte võlukook.
Sulev: Ega ma ei tahagi süüa. Juua võtaks küll. Äkki pakud.
Rolle: Mul ei ole.
Sulev: Ise ütlesid just , et sul on õlujook.
Rolle: See on juba pahaks läinud. Uhh. Haiseb hirmsasti. Sa pead kohe ära minema. Teistele ei meeldi, et sa siin käid.
Sulev: Läheks ära, aga keegi on pommi uksele ette pannud. Äkki aitad ära tõsta. Mina küll ei jõua.
(Valev jookseb Rolle juurde ja haarab temast kinni)
Sulev: Mida sa teed Valev?
Valev: Ta ei läinud ju eemale. Ma mõtlesin siis et viin ta ise eemale.
Rolle: Appi. Appi. Rotid köögis.
Sulev: Lollpea. Nüüd tulevad ju teised ka kohale. Hoia siis kinni. Ma võtan koogi.
(Teised tormavad kööki)
Malle: Varganäod. Kas saate minema. Otsin oma ragulka välja ja siis te veel saate
Sulev: Kaome nüüd. Lase see Päkats juba lahti.
(Valev komistab ja kukub koogi sisse. Rotid põgenevad)
Malle: Mis see siis nüüd oli? Kook rikutud. On ikka tegelased. Kas sa siis ei näinud , kui nad kööki hiilisid.
Rolle: Ma ei näinud midagi. Korraga haaras keegi minust kinni ja mina hakkasin kohe karjuma.
Tolle: Mida sa karjusid?
Rolle: Appi. Vaenlase väed ründavad. Ma sain juba kümme tükki pikali, aga siis minu jõud lõppes.
Tolle: Ise ütlesid, et sinust haarati kinni ja sa ei näinud midagi.
Rolle: Ma võitlesin kinnisilmi.
Malle: Lõpeta see udujutu puhumine. Lumi on juba maas. Jõuluõhtu kohe käes. Mida me jõuluvanale teele kaasa anname? Kuidas ta küll jõuab kõik kingid kohale viia, kui võlukook on rikutud.
Tolle: Ega midagi. Käed külge ja teeme koogi korda.
Malle: Kus retsept on? See oli siin laua peal.
Tolle: Äkki viisid rotid minema. Meil viisid kapsaraua ära, ega toonudki tagasi.
Malle: Kapsaraua? Rotid viisid retsepti ära.
Rolle: Peame rotid üles otsima.
Tolle: Ilma koogita jäävad jõulud ära.
Rolle. Järele neile.
(Lahkuvad. Ilmuvad rotid)
 Sulev: Vaata, milline sa nüüd välja näed. Oled ikka küva mees küll, tema hoiab päkapikku kinni. Limpsi nägu puhtaks. Kaua sa lõhnad siin , nagu mõni tort.
(Valev limpsib)
Sulev: Hea, et sain laualt retsepti kaasa haarata. Mis siin kirjas on? (loetleb) Südameheadust, tuulte undamist, sulgede pehmust …. Mis jama see on? Sellest ei saa ju kooki teha.
(Valev tõuseb ja jookseb läbi toa. Haarab Sulevi sülle ja keerutab)
Sulev: Mis sul viga on? Jäta kohe järele. Kas sa oled hulluks läinud. Jäta kohe järele. Ma ütlen korra veel. Mul läheb süda pahaks.
Valev: Ma tunnen endas sellist jõuda, et võiksin praegu tervele maailmale tiiru peale teha.
Sulev: Sa õnnetu rott. Sa oled laksu all. Sa limpsisid seda päkapikkude võlukooki. Kuidas sa ennast tunned?
Valev: Vägevalt. Praegu tõstan põranda koos majaga üles ja lennutan selle teise kohta.
Sulev: Puhta lolliks läinud. Rahune nüüd.
Valev: Kui ma sõin Jõuluvana võlukooki, siis ma võin vabalt olla ka ise jõuluvana. Ma lähen ja viin ise lastele kingid kätte. Ma olen Superrott. Mind ei peata miski. (lahkub)
Sulev: Oi , see on paha. Rott Jõuluvanaks.
(Sisse tulevad Päkapikud)
Rolle: Anna alla. Sa oled ümber piiratud.
Malle: Kus on koogiretsept? Anna see kohe siia või saad tunda päkapikkude jõudu.
Sulev: Hea küll. Annan alla ja annan ka retsepti, aga ainult ühel tingimusel. Kui te ütlete, mida te koogi sisse panite, sest minu vend Valev limpsis seda ja läks päris hulluks.
Tolle: Ta maitses võlukooki?
Malle: Sellest ei ole midagi hullu. Võlukook mõjub 24 tundi. Siis selle võluvõime kaob ja kõik on jälle endine. Las see rott siis möllab veidi aega, aga retsepti pead nüüd tagasi andma.
Sulev: See pole veel kõik. Ta tundis ennast nii tugevana, et läks ise lastele kinke kätte viima. Superrott.
Malle: Kes?
Sulev: Ta ütles, et ta on Superrott.
Rolle. See pole hea.  Superrott viib kinke kätte.
(Tuppa tuhiseb Superrott Valev koos suure kingikotiga)
Valev: Ma olen Superrott Valev ja tänasest viin mina kinke lastele.
Malle: Noormees. Jääge kohe seisma ja andke laste kingid tagasi.
Valev: Ei jää. Eks püüa kinni. Ma olen kiire kui välk.
(ajavad taga)
Rolle: Me seome su kinni ja sa jääd kuni suveni koduaresti.
Tolle: Interneti lülitame ka välja.
Valev: Võtke siis kinni,  kui nii tugevad olete. (Haarab pommi ja viskab päkapikkude poole. Kukuvad)
Sulev: Kuule rott. Asi läheb käest ära. Sa ei tea ju millist kinke kellele viia.
Tolle: Mina kardan natuke. Superrott on nii hirmus.
Malle: Selliseid jõule küll lapsed ei taha
Valev: Ma tean täpselt. Tänu võlukoogile tean kes mida soovis ja tean isegi seda, mida ta ei soovinud.
Sulev: Võta mind siis kaasa.
Valev: Superrotti ei pidurda keegi. Mõtle kui tore, et kõik lapsed ootavad edaspidi ainult Superrotti ja kedagi ei huvita mingi Jõuluvana. Hüppa selga.
Malle: Võlujõud peaks varsti kaduma. Ta ei jõudnud väga palju süüa.
(Sulev hüppab Valevile selga. Valev vajub põlvile.)
Valev: Mis siis nüüd? Sa oled minu jaoks liiga raske. Nii ma ei jõua küll kogu maailma läbi käia.
Sulev: Ise pidid olema Superrott.
Valev: Jõud kaob. Kingikott on ka raske.
Rolle: Anna kingid siia.
Tolle: Anna kingid kohe tagasi.
Valev: Ma ei jõua enam. (kukub kokku)
Malle: Võlujõud kadus. Ta on jälle tavaline rott Valev.
Rolle: Anna nüüd kingikott siia. Sul pole sellega enam midagi teha. Sa pole mingi superrott,  sa oled tavaline supertoss.
Sulev: Paraja jama keerasid kokku, Valev.
Malle: Mida me siis teiega nüüd teeme.  Niisama see jääda ei saa. Rotid, te olete teinud palju pahandust. Võlukook on mööda tuba laiali. Köök on kõik määrdunud. Kingid laiali. Mida me teiega teeme?
Valev: Ma väga vabandan. Ma ei tea isegi, mis minuga juhtus.
Rolle: Las pühivad kõik teed lumest puhtaks.
Tolle: Mina arvan, et nad võiksid kooli tulla. Siis õpetaja räägib neile, mida tohib teha ja mida mitte.
Malle: See on hea mõte. Minge pühkige teed puhtaks ja siis marss kooli. Ma katsun seni köögi ja koogi korda teha. Kiiresti-kiiresti. Jõulud on juba varsti käes.

   

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar