Trummar Reigo Ahven
unistab väiketalude taastamisest.
Arlet Palmiste
Kui kamp noori saab kokku ja otsustab bandi teha, siis
trummariks pannakse tihti see, kes teiste pillidega hakkama ei saa, sest mis
see siis ära ei ole. Igaüks on meist on lapsena lusikatega potte tagunud. See
tundub ju nii lihtne. Istudki siis trummide taha ja hakkad põrutama ja alles
siis ilmneb, et see kuidas ja mida ja millal lüüa, peab kokku minema ka
ülejäänud koosseisuga. Tõmbad vähe tagasi ja kuulad, mida sa siis teelt teed.
Esimeste harjutuste ajal tundub see reeglina õudne. Siis mõistab igaüks, et
trumm polegi nii lihtne instrument.
Eestlased on trummareid alati armastatud. Ansamblitest
rääkides tulevad ikka esimesena silme ette lauljad või soolokitarristid. Ma
pole mujal maailmas tajunud sellist austust trummarite vastu, nagu Eestis on.
Seda juba alates esimestest tantsubandidest, mis Eestimaa lavasid vallutasid. Mõned
meenutused. Eri Klas, kes alustas trummarina ja lõpetas maailmakuulsa
dirigendina. Gunnar Graps, kes erilise laulva trummarina oli kuulus üle kogu
endise Nõukogude Liidu. Harri Kõrvits, kes hetkel naudib ekraanikuulsust Vallavanemana.
Paap Kõlar, kellest on saanud surfinduse suurim propageerija Eestis. Kristo
Rajasaare, kes on Raadio2 peatoimetaja ja Raul Saaremets, kes on samas
saatejuht. Peeter Jõgioja, Jaak Ahelik … seda nimekirja võiks lõputult
pikendada.
Eesti üks kõige tuntumaid ja hõivatumaid trummareid on
hetkel Reigo Ahven. Reigo on 34-aastane. Noor mees, kes palju elus jõudnud ja
kelle plaanid tulevikus on veel suuremad. Detsember tuleb Reigol tihe – ta
läheb jõulutuurile koos Tanel Padariga ja teisele tuurile koos Maarja ja
Karl-Erik Taukariga. Lisaks on ta
ansambel Lenna asutaja liige, mängib ka Raivo Tafenau jazz-ansamblis,
machojazztrios Kirsiõied ja Estonian Dream Big Bandis. Lisaks koolitused ja
eriprojektid. Peale seda kõike õpib ta veel Muusikaakadeemias ja korrastab oma
esivanemate talu Vahukülas.
Reigo lapsepõlvesuved möödusid koos õdedega Koeru külje all
Vahukülas, kus elasid tema isa-poolsed vanavanemad juba 250 aastat nende perele
kuulunud Lepiku talukohas. Kui vanavanemad vanaks hakkasid jääma, läks Reigo
isa Raul neile appi majapidamist korras hoidma. Läks ja jäigi. Kaks aastat
tagasi lahkus ka isa siit ilmast. Maja jäi Reigo ja õdede hoida. Juba varem oli
isaga kokkulepitud, et seda maja ei müüda ega võõrandata ükskõik mis põhjustel.
Sellest ajast leiab Reigo tihti tee Vahukülla, et vana maja taas elule
puhuda.
„Minu jaoks oli see, et maja meie hoida jäi pigem rõõm. See
on ainuke koht, mis meid selle maaga kindlalt seob. Müün maja maha ja ostan
kuhugi Viimsisse või Tiskresse maja osa, siis ma lõikan ju nagu matšeetega läbi
oma juured ja kuhu siis edasi. Me otsustasime, et me ei müü seda maad, ega
metsa ega talu, vaid püüame jõudu mööda teha sellest mõistlik suvekodu. Seal on
olemas küün, laut ja muud loomapidamiseks vajalikud hooned. Ma tahaks need
vanavanavanaisa tehtud hooned konserveerida ja proovida säilitada. Kuid peamine
on see keskkond – jõed, järved, künkad, need on kõik need samad, kus minu
esivanemad on aastasadu elanud. Ma olen väga õnnelik, et ma olen saanud olla
mitte-tallinnlane. Iga suvi ma lüpsin seal kanu, jootsin lehmasid ja tegin muid
maa-asju. Mu vanavanematel olid kõik loomad olemas kuni nutriateni.
Põhimõtteliselt sõime me seal rotte ka. Nutria on hästi suur rott, aga see oli
väga hea. Kõik loomad olid seal olemas, peale hobuste, mis on väga huvitav,
sest kui minu vanaema oli väike tüdruk, siis oli see postihobuste vahejaam.
Kunagi oli meie Lepiku talu üks ilusamaid Vahukülas. Praegu tahaks teha nii, et
need hooned ümber ei kuku ja et seal oleks suveõhtul hea istuda ja näiteks õhtust
süüa.“
Pillimehe elu on
teistsugune, mis ei võimalda talupidamist. Tean seda omast käest. Tuleb palju
ringi sõita ja teinekord mitmeteks päevadeks kodunt eemale jääda. Loomadele see
ei meeldi, nemad tahavad ikka süüa ja juua. Loomad tähendavad vastutust. Teine
populaarne vanadesse majadesse sobiv ärimudel on turismitalu. Paned aida alla
voodid sisse ja korjad uksel eurod kokku.
„Ma kujutan küll ennast vanas eas näiteks alaska malamuute
kasvatamas. Põhimõtteliselt olen ma siiski nõus, et see oleks keeruline. Alati
saab palgata endale abilise, aga see oleks siiski keeruline. Aga muusikalisi
laagreid võiks küll korraldada. Mul on sõbrad, kes korraldavad next-step
laagreid. Need kestavad nädala või kaks ja võimaldavad osalejal kiiret arengut.
Sead endale eesmärgid ja müttad selle nimel hommikust õhtuni. Sellist kohta,
kus oleks trummid olemas ja kus oleks rahu ja vaikus ja kuhu saaks minna lisaks
suvele ka kevadel, sügisel ja talvel, ma praegu ei tea. Samas on selge see, et
minu praeguste eluplaanidega – olla hea trummar, pidada head jazzibaari ja teha
Viljandisse praktilise trummi muuseum – läheb see idee risti. Ma peaks hakkama
siis turismitalu pidajaks, aga ma ei tea, kas oleks sellist kohta Vahukülla
vaja. Pigem näeks seda enda sellise taastamise kohana. Mõned plaanid mul siiski
on. Ma panin sinna kolmteist kirsipuud. Nad on kenasti vastu pidanud ja kui nad
on kevadeks elus, siis panen sinna sama sorti veel seitsekümmend puud. Siis on
mul seal oma väike kirsisalu. Siis ma panen sinna valge aiamööbli ja käin seal
hommikuti kohvi joomas, nii et valged kirsiõied lendavad ninna. See on mul küll
plaanis. Küll mulle meeldib mõte, et
võimalikult palju kaasata oma küla või lähikülade tüüpe. Mul on hea meel, et
side naabritega toimib, sest ka parima tahtmise juures ma ei jõua näiteks rohtu
niitma. Selline suhe on kõigile kasulik. Mina võidan, sest koht areneb ja nende
jaoks saavad jõude seisvad masinad rakendust ja saavad ka klotsi. See on
üllatavalt raske leida endale kambajõmme. See on minu jaoks uus olukord – olla
vastutav ühe tükikese Eestimaa eest. Suvel proovisin taastada üht vana hoonet
ja see võttis kümneid tunde. Kindlasti ei anna ma lihtsalt alla.“
Kuidas sind Vahukülas
vastu võeti? Vaadati sind kui veidrat linnameest või multikategelast, kelle
tegemisi saab telekast jälgida või olid
kohe oma mees. Sa oled lapsepõlve suved seal veetnud ja külameestele juba
lapsena tuttav Rauli-poiss .
„Eks ma olen vanaisa järgi ikka rohkem Lembitu-poiss. Kuigi
seda endist kampa pole enam palju. Paljud on hinge heitnud ja paljud talud on
vahetanud omanikku. Seal on oma seitse-kaheksa talu ja see on kõik. Sattusin
täna Koeru Konsumis kokku mehega, kes minu vanaisa ja vanaemaga nooruspõlves
tantsupidudel käis. Kummaline. Üldiselt nad võtavad hästi vastu, sest ma olen
nende laste või lastega seal suvel koos kasvanud ja mänginud. Jaanipäeval ma
olen käinud naabrid läbi ja viinud pudeli pühade õlut. Või kui näed naabrimeest
õuel, siis ikka peatad auto, et juttu puhuda. Kuigi ma olen linnavurle ja
moosekant, siis ikkagi tullakse appi ja ma olen saanud kõikidele probleemidele
ägeda lahenduse.“
Kas sa oma
ametialaseid oskusi plaanid ka kohalikuks hüvanguks rakendada. Õpetad lapsi
trumme mängima või korraldada mõne muusikasündmuse?
„Seda oleks mul lihtne teha, sest olen viis aastat
korraldanud Tudengijazzi, kuus aastat aidanud korraldada Tõrva Loitsu, kolm
aastat Jazzibaari pidanud. Olen aidanud inimestel korraldada ja toimetanud ise.
Muusikuna ma saan aru, mida ma peaks tegema, et üritus õnnestuks. Kuna see on
aga minu töö, siis ma arvan, et ma jätaks selle teiseks kihiks ja esimene,
millega saan külale kasulik olla, kui ma õdedega koos oma talu korda teen ja
kohta jalad alla saab ja kokku ei kuku. Kuigi kunagi ühe väikses festivali võik
teha. Samas mulle väga meeldiks joosta Koerus käima üks trummiring, kuhu
koonduks informatsioon maailma parimatelt raamatute, plaatide, linkide ja ükskõik, mille näol veel. Koerus on aga
väga hästi, sest Koerus on väga kõva trummar Marko Sirila, kes on väga hea
trummar.“
Inimesi, kes linnast
maale lähevad tabab tihti mahetoidu hullus. Sügiseks on keldrid hoidiseid täis.
Kõik, mida annab purki panna ja metsast ja põldudelt kokku korjatud ja purki
pandud.
„Ma olen natuke selline Villu Veski tüüpi mees, kes läks
kuus aastat tagasi maale elama ja otsustas, et paneb kartulid maha. Panigi
kartulid maha ja tänaseni on maas. Mul on samamoodi. Panin kartulid maha ja
sinna nad jäid. Praegu on meil väikesed peenrad, till ja sibul jne. Ma annan endale
aru, et mul on targem minna naabrimehe jutule, kes kasvatab suuremal hulgal.
Aga mul on varjul hoitud huvi aianduse vastu. Minu jaoks on oluline, et minu
pojad … Mul on kaks poega, üks on 12 ja teine saab kohe aastaseks. Et minu
pojad saaksid nagu mina käia looduses, näha põtra, püüda jõest kala jne. See
õpetas mind loodust, rahu, vaikust ja ka füüsilist tööd hindama rohkem, kui
mõnda tavalist linnapoissi. Ma tahan, et minu poegadel oleks põhjus hoolida
Eestist rohkem. Minu jaoks on üks kõige tüütumaid asju, kui vanemad peavad
vaatama otsa tõsiasjale, et nende lapsed elavad kõik erinevatel kontinentidel.
Mul tuttavatel on kolm last, kelledest kaks elavad Austraalias ja heal juhul
nad kohtuvad korra aastas. Selline asi minu jaoks ei sobi. Mul oleks ka ju
võimalust ja põhjust minna kuhugi mujale, aga ma ei usu, et see päriselt
juhtub. Sellepärast, et ma vajan normaalseks funktsioneerimiseks neid kohti,
mis ainult Eestis leiduvad.“
Mida sa ootad meie
riigijuhtidelt, et see sinu nägemus tõeks saaks? Mul on tunne et sinul
pillimehena on võrreldes kitsekasvatajast ministriga palju selgem visioon
tuleviku Eestis.
„Ma võin anda nõu kõikidele ministritele korraga.
Maaeluminister, siseminister, kaitseminister, rahandusminister – olge valmis.
Kõige parem garantii riigile riigi säilimiseks on tugev väiketalunik. Kui igas
kohas, kus tõuseb suitsu on kanad, on üks lehm, kaks siga, siis seda riiki ei
suuda keerati põlvili kahe päevaga. Nii pea, kui on ainult tuhandepealised
farmid ja väiksed külad on loomadest tühjad, siis vaenlasena lõikad läbi
olulisemad liikumisteed ja kahe päevaga on riik näljas. Kindlasti on kõik
Iskanderid ja ja muud asjad lisaks sellele kahele protsendile SKPst, olulised.
Ma olen selle poolt, aga kujuta ette kui raske on võidelda riigiga, kus süüa
saab tuhandetest erinevatest punktidest. Sellist riiki on võimatu vallutada. Ma
käisin Afganistanis, kus hommikusöök oli tehtud pulbrist. Vorst oli tehtud
ühest pulbrist, munapuder oli tehtud teisest pulbrist, piim oli tehtud
kolmandast pulbrist. See oli täitsa hommikusöögi moodi asi, kuid maitses nagu
oleks tehtud pulbrist. Mul üks naabrimees on pidanud 40 aastat lehmasid, selle
aasta 1. Oktoobril ta loobus kõigest. Müüs ära piimajahutid, lüpsimasinad, kõik
asjad ja viis lehmad tapamajja. Ta oli traditsiooni järgija ja nüüd istub kodus
käed põlvedel. See traditsioon hääbub koos temaga ja tagasi seda enam ei saa
mitte ühegi jõuga. Praegu on veel olemas inimesi, kes oskavad anda nõu, kellel
on olemas esivanemate tarkus millal midagi teha. Ma ei oska öelda, kuidas seda
olukorda taastada. Ideaalses maailmas ma võtaks ühest suurest rahapajast raha
ja tekitaks sellise toetuse, et noored pered, kes asutavad vana talukoha, saab
toetust , et oma elamine üles ehitada. Tuleb leida inimestele põhjus taas
hakata pidama väiketalusid. Teiseks teeksin kiirelt korda selle
alkoholiaktsiisi puutuv. Samuti tuleks alandada raamatute, kontserdi ja
teatripiletite käibemaksu. See on naljakas, et nende numbrite juures, mis
suudame publikuna pakkuda, tuleb maksta veel 20% riigile. See on viinud kogu
meie kontserttegevuse Lätti ja sama toimub alkoholiga. Kultuurirahastus on
oluline, kuid väiketalunikke puutuv on riigi turvalisuse huvides siiski veel
olulisem.“
Et saaks koha asi
selgeks, kui kõva trummar sa siis oma kolleegidega võrreldes oled?
„Päris kõva, aga mitte kõige kõvem. Siin ei saa vaadata stiilide järgi. Hea
trummar peab kõike mängima. Lepime kokku, et Toomas Rull on tippude tipp
Eestis. Ta ei jää maailmas mitte kellelegi alla. Tal on meeletult hea toon,
meeletult hea sõnavara, väga äge kõrvulukustav tehniline võimekus. Tema on siis
vanem generatsioon, mis on väga oluline, et meil on läbi põlvkondade võimekaid
mängijaid. Noorematest on väga ägedad tüübid Hans Kurvits ja Tõnu Tubli, siis
vahepeal Karl-Markus Kohv , Ahto Abner, Tiit Kevad, Kaspar Kalluste, Dima
Nikolajevski, kes on ülemõistuse äge. Olulisem siiski meie paremusjärjestusse
panemisest on see, et meil on olemas kollegiaalne ringkaitse. Me kõik hoolime
teineteisest ja meid kõiki huvitavad üksteise õnnestumised. Võib-olla kuskil
oodatakse, et kolleg kukuks kaljuservalt alla, aga meil seda ei ole.
Trummaritega on nagu autoga, kus kõik osad peavad koostöös töötama. Trummar peab sobima bandi. Mõni sobib ühte
kollektiivi, teine jälle teise. “
Sa oled veel noor ja
õpid hetkel ise alles Muusikaakadeemias trumme. Kas sul oleks soovi noortele
oma kogemusi edasi anda?
„Mul oli eile kaks õpituba. Täna üks. Õpetamist ei saa
kunagi ka isikliku aregu huvides kõrvale jätta. Ma arvan, et ma tegelen trummi
ja rütmikaõpetamisega kvantiteedi mõttes rohkem kui keegi teine Eestis. Ma
arvan, et rütmika ja trummimänguga on minu õpitubades kokku puutunud umbes
60 000 last vanuses 2-16 ja 40 000 täiskasvanut. See protsent
eestimaalastest on päris suur. Ma arvan, et päris trummimängu oskuste edasi
andmiseks olen ma veel liiga noor, kuigi ma olen õpetanud juba üle kümne aasta.
Minu vanuses inimene õpib veel ise loodetavasti väga palju. Praeguses seisus ma
ei kipu õpetama, sest ma tegin noorena ühe vea. Ma olin 22, kui läksin õppima
Viljandi Kultuurikolledzisse ja samal ajal hakkasin seal ka õpetama. Siis oli
kummaline olukord kus ma näiteks olin ise teisel kursusel ja õpetasin trumme
kolmandale kursusele. Õpetamine võttis väga palju energiat ja fookus oli nagu
valesti, sest ma ise õppides pidin õpetama endast palju vanemaid tüüpe. See lõi
aparaadi sassi. Ma olen küll uhke selle aja üle, mil ma seal õpetasin. Minu
rütmikaõpilaste hulgas on olnud paljud tänased pop ja muidugi folkmuusika
staarid. See oli äge aeg ja ma tegin õige otsuse, et läksin õpetama, sest muidu
oleks kolis auk sisse jäänud, sest kedagi teist polnud võtta. Hiljem ma ikkagi
otsustasin, et niipea ma siiski
õpetamisega tegelema ei hakka. Ma tahaksin olla olulisemalt väljakujunenum enne
kui hakkan õpetama.“
Sa oled ka välismaal
õppimas käinud. Kas seal mängitakse teisiti?
„Ma ei ole kindel ka sellise taseme juures saab pilli üldse
õppida. Saab omada teatud kogemusi. Mingis mõttes saad ju omandada teatud
tehnilisi võtteid, kuid iga stiili ja bandi puhul on need siiski erinevad. Nagu
autogagi – BMW remondikomplektiga Jaguarit ei remondi. Sul peavad olema
teistsugused võtmed. Kui sul on trummarina mingi komplekt tehnilisi võtteid,
siis need ei pruugi igale poole sobida. Õppida saab situatsioonide kaudu. Kui
sa oled valinud teatud tee, siis ristmikule jõudes lähtud sujuvama liikumise
huvides oma eelmisest otsusest. Ühe sõidu ajal ei ole otstarbekas masinat
vahetada. Muusikat õpetades õpetatakse meid ära tundma, mis meile endale
meeldib. Aeda harides ei näidata meile ilusat aeda, vaid antakse kätte matšeete
ja siis anna pihta. Olen õppinud aasta Soomes ja siis kõinud pikematel ja
lühematel kursustel Ameerikas, Rootsis ja veel siin seal. Lisaks ma olen
proovinud õppida nii palju kui võimalik nendelt muusikutelt, kes siin meil
käivad. Mul on hetkel au ja privileeg olla Muusikaakadeemia teise kursuse jazzosakonna
trummitudeng ja see on päris põnev. Me oleme sõpradega arutades jõudnud nii
kaugele, et 33 aastaselt minna ülikooli muusikat õppima pole üldse halb, sest
mul on siht selge. Ma tean, mida ma tahan ja kuhu ma jõuda tahan. Lisaks
muidugi õppida klaverit Olav Ehala käe all. Elu ei saagi enam paremaks minna.
Ma pean praegu tunnistama,et kuigi ma olen täiskasvanud inimene, lapsevanem,
ise õppejõud, siis on vahel ikka stress ka. Kas ma olen ikka piisavalt
harjutanud, kas mul läheb ikka kõik hästi? Aga ma tunnen , et ma olen praegu
õnnistatud, et saan õppida Olav Ehala käe all.“
Millest on tingitud
eestlaste positiivne hoiak trummarite suhtes. Kas see võib olla juba pärit
samaanide ajast, millal trummiga põristav külatark oligi kogukonna kõige
tähtsam tegelane?
„Tõesti eestlased armastavad trummareid. Ma arvan
sellepärast, et trummareid on Eestis nii vähe. Neid tuntakse nii hästi. Kitarri
mängib iga teine, aga trummareid on vähe. Ega trummi ei saa igal pool harjutada
ka. Seda ma ei usu, et samaanide suhtes tänaseni genotüüpi jälg on jäänud. Samaanitrummi kasutati ikkagi varjatult ja
personaalsete rituaalide juures, sellest rahvasse jälge ei jää. Aga selge on
see, et mingi rütmikataju sellest on. Rütm on eestlastel ajus ja õnneks ka
kätes ja jalgades. Millest see hea tunnetus on tingitud …? See võib olla
tingitud seltskonna tantsudest või mängudest aga ka rütmilisest tööst, mida
põlluharijatel ja karjakasvatajatel on rohkem aga küttidel vähem, sest viimased
peavad olustikuga kogu aeg kohanema. Põlluharijad peavad tegema ühte moodi, et
tulemus oleks parem ja lihtsamini saavutatav. Midagi meis on. Kui ma võtan
suvalise seltskonna noori ja hakkama rütme lööma, siis me jõuame aafrika
trummidega sama kaugele kui Otsa-kooli tudengitega.“
Kas rütmidega ja
trummidega on võimalik ravida, mõjutada inimeste meeleolusid, saavutusvõimekust?
„Päris sama see ei ole, kui teeks näiteks magneesiumisüsti.
Et võtad mõne rütmi ja maks hakkab kohe paremini tööle. Samas on selge, et rütm
mõjutab meid. Kui me mingi grupiga mängime ja mängime ja ma tõstan jõuga
mingisse vahemikku tempot, siis ma olen täiesti kindel, et näiteks 80%
inimestest hakkab naeratama ja kui ma siis veel tõstan tempot mingisse
vahemikku, siis paneb 95% nii, et tagumised hambad ka paistavad. Ma võin mürki
võtta, et see juhtub ja ma ei saa seda ka pidurdada. See tõmbab inimesed
käima.“
Ida filosoofia järgi
on igal inimesel oma personaalne rütm, milles ta elab. Ta peab selle üles
leidma ja vastu võtma. Inimest, kes ei ela oma loomulikus rütmis tabavad
pidevad tagasilöögid. Rütm saadab meid
kõikjal - tuul puhub, vihma sajab, inimene astub jne
„Inimese orgaanilisel rütmile pole midagi segavamat või
rajumat kui linn. See isegi ei riku, ta ei tee seda tahtlikult. Linn on nii
võimas. Öeldakse, et linn on tõmbekeskus ja ta tõmbabki su kesktelje kõveraks. Ta
tõmbab su sinna, kuhu sa ei taha. Sa ei taha olla ummikus, aga oled jne. Linn
teeb selliseid asju. Olles elanud ka väiksemates linnades, siis see mõjutab
sind hulga vähem.“
Sul on terve
kollektsioon erilisi löökriistu üle maailma, aga sa oled neid veel ka ise
juurde loonud. Kust selline imelikke pillide loomise mõte tuli?
„See on sellest, et ma olen loll. See on nagu püsiv puue,
see ei lähe üle. Mulle meeldib mõelda, et võimatud asjad on seni kaua võimatud,
kuni tuleb mingi tüüp, kes ei teadnud, et see on võimatu ja teeb selle ära. Ja
siis teised vaatavad, et see polnudki võimatu, siis minnakse edasi ja
vaadatakse, et kus see võimatuse piir siis tegelikult on. Mulle meeldib
nihutada neid piire, kuid see pole sugugi piiride nihutamise pärast, vaid pigem
seikluse pärast. Toon ühe näite. Kohilas on vineeritehas, mis sai Lätist 80
miljonit investeeringut, sai aasta ettevõtteks siin Eestis. Siis korraldati seal
sellel puhul tseremoonia, kuhu pidid tulema Läti ja Eesti president. Eesti
president ei tulnud, aga Läti oma tuli. Siis kutsuti, et Ahven tuke ja tee
mingi lahe show. Vineerist aga tehakse ju selliseid kastikujulisi pille. Mul
oli siis kaks võimalust, et kas peksan viis minutit mingi masin metallist
käsipuud, panen raha tasku ja närvid korras või ehitan Baltikumi suurima
kastitrummi ehk cajoni. Nii läkski. See
võttis aega 25 tundi, enamus minu uneajast
ja lõpptulemuseks oli 1,20 m kõrge kast. Kui tavaliselt selle kasti sees teevad
häält kitarrikeeled, siis selle sees on kontrabassi keeled. See kast on päris
raske, aga asi toimis ja kõik olid õnnelikud. Ja mina ka. Ma annan endale aru,
et kui kõik läheb hästi, siis on meil keskmiselt 23 000 päeva elu. Sellest
7500 magame maha, 7500 istume auto roolis või tegeleme muude kohustustega. Mis
tähendab seda, et meil on ainult loetud päevad ja on väga tähtis, mida me nende
päevadega teeme. Minu isa õpetas mulle, et ei tohi olla laisk. Sellest ma
ammutan jõudu, kui ma ei jaksa enam. Kui ma laiselda tahan, siis ma käin kalal.
Praegu on päevas kakskümmend erinevat asja ajada ja laiselda pole aega, kui
siis pool tundi öösel oma une arvelt. Küll ma kunagi jõuan sinna, et saan päev otsa kirsipuude all istuda.“
Kus sa oled ja mida
sa teed kolmekümne aasta pärast?
„Ma olen siis ikka trummar, kes on teinud koos õdedega korda
ühe ägeda maamaja Vahukülas. Siis ma olen värskelt kinni pannud ühe jazziklubi,
sest ma lubasin, et pean seda kolmkümmend aastat. Ma olen pensionil, jalad laua
peal ja võtan trassi peal päikest. Terrass on kinnitatud vanaonu ehitatud sauna
külge ja varbad sihivad kodutiiki. Mul on kaks poega, loodan, et selleks ajaks
on mul ka lapselapsed, kellega koos olla. Ma olen elanud teadmisega, et olen
andnud ka tagasi. Olen õpetanud lapsi ja algatanud jazzifestivali, mis viib
Eesti kultuurilisele maailmakaardile. Meil on haruldane vanalinn ja tahame
ühendada kauneima vanalinna maailmas koos maailma muusika tippudega. Kindlasti
olen selleks ajaks püüdnud ka ühe meetrise kala Eesti vetest, sest ma olen
kirglik kalamees. Kui nende asjadega saaks hakkama, siis võiks rahus surra.“
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar