Indrek
Taalmaa: Tehke lapsi, sest nemad on meie ainuke pensionisammas.
Kurdetakse, et ei ole enam Eestis selliseid
naljamehi nagu vanasti. Mõni rapsab käega ja ohkab, et naljad on ka viimasel
ajal segaseks läinud ja ei saa neist õieti aru. Mina arvan siiski teisiti.
Esiteks on Eestis väga palju häid naljamehi ja naljaga on üldse olukord hästi.
Eestis telemaastikul saab näha mitmeid koomilisi telesarju, teatrisaalid on
publikust pungil ja koomikuid kutsutakse esinema firmapidudele. Vabakutseline näitleja Indrek Taalmaa kuulub kindlasti Eesti huumorimaastiku
kõrgema klassi tegijate hulka. Indreku asutatud Tallinna Kammerteatris on tema
osalusel välja toodud mitu kõikjal Eestis rahvast naeratanud monokomöödiat.
Lisaks saab teda näha teleekraanil seriaali „Köök“ ühe peaosalisena ja sketsisaate „KMD Klubi“ saatejuhina. Ei ole
paremat meest, kellele naljakuul külla minna. Kohtume Tallinna Kammerteatris,
mis asub Balti jaamast mõnesaja meetri kaugusel Tallinna südalinnas. Indrek
paneb kohvimasin tööle ja alustame vestlust.
Kevad
tuleb tasapisi. Mida kevad sinu jaoks tähendab?
Kevad on alati äge. Mulle kevad meeldib. Kevadega
assotsieerub lapsepõlvest alati värske kurk ja kurgi võileib. Nõuka ajal ei
olnud ju värsket kurki või tomatit. Mitte midagi värsket ei olnud. Kõik
kasvasid üles soolatud või marineeritud asjade peal. Kui siis kevad saabus ja
sai selle esimese värske kurgi, siis oli talv läbi. Ma ei ole talve sõber.
Mulle sobib kui lumi on maksimaalselt kaks nädalat ja siis võiks juba ära
minna. Ma ei suusata ega uisuta. See on on…. õudne. Ma sõidan ka autoga palju
ja talvel on see ikka jube. (Indreku pere
elab Pärnus, kuid töö on peamiselt Tallinnas)
Sa
sõidad oma monoetendustega mööda Eestit ringi. Kas rahval siin ja rahval seal
on vahe ka?
Sõidame sinna, kuhu suured ei mahu, aga publik on
ikka üks kõikjal Eestis. Publik võib erineda päeviti. Kolmapäevaõhtune publik
erineb reedesest, seda olenemata žanrist. Parimad teatripäevad on kolmapäev ja
neljapäev, aga reedeõhtune publik on selline … kõrgendatud meeleolus.
Regiooniti inimesed ei erine, võib-olla on Tallinna inimesed veidi julgemad oma
reaktsioonidega, aga mitte nii väga.
Kas
sinu Kammerteatris on juhtunud, et reede õhtul ei taha publik majast välja
minna, sest tuju järjest tõuseb?
Päris nii ei ole. Aga seda on küll juhtunud, et
reedeõhtune publik ei taha aplausi lõpetada.
Sa
oled peamiselt ikka komöödianäitleja. Mul ei tule hetkel ühtegi sinu tõsisemat
rolli meelde. Oled sa neid üldse teinud?
Ikka olen teinud. Paar aastat tagasi tegin Johannes
Vares Barbarust koos Kalju Komissaroviga, siis mängisin „Utoopia“ triloogias
härra Hertzenit. Need olid minu suured rollid.
Sa
oled mänginud väga paljusid ajaloolisi tegelasi – Hitler, Päts, Vares-Barbaus –
meenuvad kohe. Kas reaalse isiku kehastamine erineb kirjandusliku kangelase
kehastamisest?
Kindlasti erineb. Ajaloolise isikusse peab rohkem
süüvima – mis elu ta elas, mida ta mõtles, millest unistas? See tuleb endale
selgeks teha. Peab uurima kirjandust ja vaatama filmilõike. Alateadlikult
hakkad siis ka rääkima ja liikuma nagu vastav tegelane. Kui ma tegin Hitlerit, siis ma vaatasin päris
palju filme, kus ta oli ja kõneles. Vähe oli filme, kus ta oli rahulikus argiolekus.
Seda kõike sai ära kasutatud. Muidugi paralleelselt uurid tema elulugu, et mis
tal siis ikkagi juhtus.
Hitler
on ajaloos ikkagi negatiivne kangelane. Kas see raev või viha tema vastu
kuidagi ka sind tabas?
Oli juhuseid jah. Meil oli seal lavakujunduses
taustaks haakristiga lipp. Mingil ajal ma tõmban selle maha ja selle alla jääb
söestunud lipp, aga ikka samamoodi svastikaga. Etendus läks käima, ma sain
umbes minut aega lava peal olla, kui ühel etendusel astus lavale laiade
sõõrmetega juudirahvusest päris tigeda olekuga umbes kahekümneaastane noormees
ja tõmbas selle lipu mul niimoodi rauhti seinalt maha. See noormees ei kuulunud
üldse publiku hulka, vaid töötas seal ruumis teenindajana. Tõmbas maha ja läks
sõnagi lausumata minema. Mina mängisin edasi. Mul oli väike hirm sees, sest inimesed
on erinevad, tuleb äkki hiljem noaga kallale, sest paljud ei oska kunsti elust
lahus hoida, aga ma mängisin edasi. Publik ei saanud arugi.
Kui
juba hakkasime ajalugu lahkama, siis mida arvad sina, kui Konstantin Pätsu
kehastanud näitleja, et kas talle tuleks ausammas püsti panna?
Mis see minu arvamine loeb. Aga eks ma olen tema
elulugu uurinud ja mul on seoses sellega kahetised tunded. Esiteks, kui
arvestada, mida ta on Eestile andnud, siis jaa, aga mis puudutab neid baaside
lepinguid, siis ajalooline olukord oli selline, et ega tal väga palju valikuid
ei olnud. Aga mis puudutab tema muid mahhinatsioone, näiteks tsaari kulla
läände smuugeldamine või ajalehte või pangandust, siis on siin sarnaseid jooni
tänaste valitsejatega, kes on ka alati üdini ausad ja väga korralikud inimesed
ja kui sa nende kohta mingeid halvustavaid või negatiivseid noote annad, siis
on see alati absoluutne vale. Nad väga harva paluvad vabandust või tunnistavad
oma vigu, sest nemad on käitunud alati õigesti ja teevad väga harva vigu. Päts
samamoodi. Nii palju kui ma olen uurinud, siis ta oli ikka paras suli ka, aga
kes ei armastaks rikkust ja raha.
Ma
olen ka seda tähele pannud, et kui poliitik alustab lauset sõnaga „tegelikult“
, siis ei ole seal tõega suurt midagi pistmist.
Indrek
tõuseb diivanilt, et kohvi valada, kuid kohvi asemel tuleb kannust selge vesi.
„Mis sellel siis nüüd viga on? Ega mina tavaliselt kohvi ei tee. Naised teevad.
Kurat. Mis ma siis nüüd valesti tegid? Panin ju kohvi.“ Uurime kahekesi kannu
ja kohviaparaati. Puru on masinas, vool on sees, mis siis veel? Taipan, et
Indrek pole vett kannust masinasse valanud, vaid on pannud kannu koos veega oma
kohale masinas. Teine katse. Indrek kallab vee masinasse ja meie jätkame
vestlust.
Sa
räägid, kuidas sa teed oma rollide jaoks uurimistööd – loed ja vaatad filme.
Kas näitlejad on ühed väga targad ja laia silmaringiga inimesed?
Ei ole. Ma räägin praegu enda eest – mina ei ole.
Kindlasti mõned on. See tarkus on ikkagi pealiskaudne. Õpid ära nii palju kui
on vaja ja tugined teatud kogemusele.
Kas
kehastades ajaloolist isikut, lähtud sa rolli luues rohkem tegelasest kui
inimesest või sellest kirjanduslikust fiktsioonist, mis temast on loodud?
Ma vaatan teda ikka kui inimest omas ajas, jättes
kõrval selle ajaloolise tähenduse. Need tegelased, keda mina olen mänginud,
ongi veidi problemaatilised olnud. Näiteks
luuletaja Vares–Barbarus, kes oli ikkagi sellel hetkel vabariigi parimaid
günekolooge, Pärnus kindlasti parim. Ta oli anarhistliku ilmavaatega ja sobis
sellega venelasete nukuvalitsuse etteotsa. Ega ta kommunist ei olnud ja oma
arust kindlasti midagi valesti ei teinud.
Talle sobis see olukord, sest ta oli Pätsi valitsuse vastu
protestimeelne. Sellised vastuolud.
Sa
uurid tausta, teed proove, valmistad lavastust ette ja siis on saal tühi, sest
ühel õhtul toimub nii palju etendusi. Kas see tühja töö tegemine pole mitte
tänamatu ja ometi tahavad nii paljud noored inimesed näitlejateks saada? Miks?
Oled sa aru saanud?
Vat ei tea. Kui minu käest oleks keegu noorema küsinud,
et miks, siis ega mina ka poleks osanud vastata. See on mingi maagiline jõud,
mis lavale kisub. Mõni edevusest kindlasti – film, tele …
Filmi
saavad ju nii vähesed.
Võiks öelda, et mitte keegi. (naerab südamest)
Eestis pole filmistaare, sest Eestis tehakse filme vähe. Nüüd on hakatud tegema
ka selliseid odavamaid filme, mis võetakse üles videokaameratega. Aga filme
pole - staare pole, need on omavahel seotud. Aga noored võib-olla mõtlevad, et
maailm on vatud, õpid keeled ära ja miks mitte astudki maailma lavadel samme.
Aga unistused on noortel alati suured ja annaks jumal, et need täituvad.
Kas
sinul oli tõesti nii vähe tööd, et pidid asutama oma teatri (Tallinna
Kammerteater)?
Ei. See tuli sellest, et ma töötasin 20 aastat
repertuaariteatris. Neli rolli aastas ja nii iga aasta, vahel oli mul 10 rolli
korraga peas. Lisaks kutsuti külaliseks teistesse teatritesse. See ratas
muudkui tiirles niimoodi, aga ma tundsin, et peaks midagi muutma ja kuna mulle
monozanr väga meeldis, siis leidsin, et sõltumatuna on palju mõnusam töötada ja
nii see läks.
Monoteatri
tekstid sünnivad reeglina elust enesest. Keda sa usaldad endale tekste
koostama?
Kõiki, kes midagi kirjutavad. Probleem on pigem
selles, et keegi kirjuta. Kivirähk kirjutas ja siis olen ise kokku klopsinud.
Tänapäeva
stand-up koomikud astuvad lavale iseendana – teksad jalas, T-särk seljas. Sina
esitad tekste läbi rolli? Kas sa pelgad ennast avada?
Päris nii ei ole. See, kuidas mina teen, on
samamoodi stand-up, aga läbi rolli. Ma olen iseendana ka teinud. Ma olen käinud
vaatamas USAs stend-up etendusi, kus näitleja on endale välja töötanud
karakteri ja läbi selle teebki etendusi. Näiteks nagu Sulev Nõmmik oli rahva
jaoks Kärna Ärni. Seal pole tegelikult vahet. Vanasti arvati, et stand-up on improvisatsiooniline, kus näitleja tuleb
ja hakkab rääkima. See päriselt siiski nii ei ole. Etendustel on nimetused ja
ettevalmistatud teemad. Teada on naljagraafikud, kus midagi töötab ja alati on
boonuseks, kui oled rahvaga suhtleja ja suudad kiirelt reageerides suheldes
anda tagasisidet. Nii see on.
Miks
see naljajanu inimestel on nii suur?
Meelelahutuse juurde kuulub rohkem naer kui nutt.
Kuigi ka nutt on emotsioon ja inimesed tulevad teatrisse eelkõige otsima
emotsioone. Inimesed on mulle rääkinud, et miks nad tulevad teatrisse rõõmu
otsima ja saama. Elu on niigi must ja nad tulevad lõõgastuma ja ennast vabaks
laskma hallist argipäevast.
Kas
komöödianäitlejal on tavapärasest rohkem õigusi või voli karistamatult tuua
esile keelatud teemasid, nagu seda sai teha omal ajal narr kuningakojas?
Absoluutselt. Ega siis tänapäeval midagi teisiti ei
ole. Peab olema lihtsalt pieteedi tunne, et sa üle ei paneks. Laval olek on ka
vastutus publiku ees. Mõned koomikud kasutavad üpris krõbedaid sõnu, aga ju
nende publik tahabki seda kuulda. Mina arvan, et mõlemaid peab olema, nii
pisaraid kui ka naeru. See on ideaalne teater, kus saab mõlemat.
Kas
naljatamine tekitab vastutust?
Üldiselt mitte. Iroonia tõlgendamine on kuulja
kõrvades ja vaataja silmades. See sõltub muidugi kontekstist ka. Tehes nalja
Muhhamedi üle, siis pead olema valmis selleks, et sind järgmisel päeval võlla
tõmmatakse. Eks kuninga narre tõmmati ka vahel sobimatute naljade eest rattale.
Tänapäeval on selleks lihtsalt teised vahendid.
Kuidas
sa valid endale repertuaari? Mis peab olema ühes näidendis, et sa selle lavale
tooksid?
Kui ma räägin oma esimesest koomilisest
monoetendusest, Andrus Kivirähu „Sinised sussid jalas“, siis seal oli kogu
näidendi võtmeks raha. Ta oli kirjutanud kuus erinevat monoloogi, kus
tegelastel olid kõigil erinevad suhted rahaga, kellel oli vähe ja kellel palju
jne. Tema kirjutatud karakterid olid väga värvikad, kolm meest ja kolm naist,
ja mul tekkis huvi, kuidas mängida naist. See sai just tõukejõuks. „Lollidemaa“
ma kirjutasin ise, sest mul olid mingid lood ja mõtted, mida ma tahtsin rahvaga
jagada. Loomulikult peab seal olema sidusus tänase päevaga, mida rahvas ära
tunneb ja siis kangesti naudib.
Kas
sa päris tööd ka oskad teha?
Ma oskan kõike asju teha. Sellega mul probleem ei
ole. Enne sõjaväge ma töötasin jõusöödatehases granuleerimisaparaadi operaatorina.
Granuleerisin jõusööta. Sellest ajast on mul tehnika täiesti käpas. Ma tean,
mis asi on kraaptransportöör, mis asi on elevaator, mis on linttransportöör ja
mis on granulaator muidugi ka. Autojuhi load on mul juba ka palju aastaid.
Kui
raha vaja ja õhtu vaba, kas siis teeksid taxify-ga mõne otsa?
Pigem ei. Kui ma peaksin hääle päris ära kaotama,
siis võib-olla.
Kas
sa mõne masina ehitamisega saaksid hakkama?
Ma arvan, et saaksin hakkama, aga ma olen vist veidi
… laisk selle jaoks. Mulle meeldib väga puutöö. Ma olen mõelnud, et võiksin
midagi nokitseda, aga siis on vaja vahendeid, hakka neid siis ostma ja ei
viitsi ka. Nii on see jäänud.
Ma
tahtsin jutuga jõuda sinna, et teatrimaja vajab ikka nokitsemist, torud lekivad
või vool jupsib. Kas need tööd teed majas ise ära?
Majas on saal, kuhu litsub 100 inimest sisse.
Rahulik on 70 inimest saalis, aga seda ei saa tihti lubada. Lisaks
kontoriruumid. Eks siin ikka on vaja ühtteist vahel teha. Aga tänapäeval on lihtne,
võtad oma tableti välja, guugeldad ja mees on kohal.
Meenub
Kristjan Jõekalda ütlus, et majapidamises on kahte sorti tööd – naistetööd ja
tööd, kus peab appi kutsuma meistrimehe. Sul on siin samamoodi.
Absoluutselt.
Kammerteater
teeb lavastusi ka oma majast väljas. Mis toimumas on?
Majast välja saame suviti. Need on ilusad ajad. Paar
aastat tagasi tegime Merle Karusooga Vargamäel „Saunanaise tõde ja õigust“. See
oli väga huvitav ja äge projekt. Meeldis mängida ja kogu koostöö oli hea.
Eelmine aasta tegime Kurgjal, kus Valdur Mikita raamatute „Lingvistiline mets“
ja „Lingvistika“ põhjal kirjutas noor setu kirjanik Ott Kilusk, noor ja väga
huvitava käekirjaga tõusev täht, kokku põneva näidendi „Midagi on viltu“, mille
lavastas noor lavastaja Kaili Viidas. Ta nomineeriti selle tüki eest isegi parima
lavastaja auhinnale, mida ta kahjuks küll ei saanud, kuid tunnustus igal juhul.
See on kahemehetükk ja seda oli väga hea teha. Majast väljas on alati kuidagi
teistmoodi töötada. Oledki paigal ja sukeldud töösse 100%.
Kas
joomaks ei lähe niimoodi teatrilaagris olles?
Tead, need ajad on möödas. Lootusetult möödas, kui
teatris veel napsu võeti.
Kuulen
su hääles nostalgilist kurbust.
Väike ikka. Oh jahh. Mina sain neid aegu vähe tunda,
sest 90ndatel veel midagi oli, aga kuskil maal keeras ära. Eks see on tänapäeva
tehnikaga ka tulnud, sest uksi hakatakse sulgema nende piiksutajatega. Vanasti
istus ööpäevaringselt maja valvelaus inimene. Öösel ja päeval ja siis said ikka
majja sisse, kui temaga seal hästi läbi said. Tänapäeval on aga kõik valve all,
uksed lähevad kellaaja pealt lukku nagu pangamajades. Teatrid ongi selles
mõttes muutunud pankadeks, et kell 11 jooksevad trellid akendele ette ja siis
ei tohi enam majas kedagi olla. Sellega koos on kadunud teatritest ka
sotsiaalne elu.
Päris
kurb.
Natuke jah. Vahel tahaks ikka arutada lavastuste üle
või mõne rolli üle. Inimesed ei tunne enam teineteist, jäävad võõraks ja
niimoodi on raske teha lähedust nõudvaid rolle. Linnateatris see vist on veel
nii. See on ikka väga oluline, et saaks suhelda, rääkida.
Teatrikollektiiv
on ikkagi veidi erinev teistest kollektiivides, sest kollektiivne looming ei
sünni hetkega, selleks peab ühtmoodi mõtlema, hingama, liikuma ja mida kõike
veel. See nõuab aega, et tekiks tunnetus ja usaldus oma partnerite vastu.
Just. Seda pärsib ka aeg, sest kellegi ei ole enam
aega. Igaühel on ju kogu aeg mingeid tegemisi. Multikaid peale lugema, reklaame
lugema, keegi tahab õhtujuhtimist jne. See on ju teenistus ja sellest loobuda
ka ei soovita. Siit jõuamegi sinna, et näitlejal pole aegagi enam juua. Väga
aktiivsel näitlejal pole puhkepäevi. Korra aastas võtavad aja maha ja käivad
kuskil, aga see on kõik.
Näitleja
päevarütm on eriline. Hommikul proov, siis vaba aeg, siis etendus, siis öö ja
kõik algab uuesti. Kuhu jääb pereelu? Sinul on lihtsam, sest sinu kaasa on ka
näitleja, aga kelle kaasad on tavalise kontoritööl, siis on oma elurütme ikka
väga raske ühildada. Onu Mati juubelile näitlejad tihti ei jõua, sest on reede
õhtu tööl.
Nii on. Meie saame oma kenasti koos teha. Enam-vähem
õhtul kell 10 jõuame koju ja siis rahulikult kell kaheni istume ja räägime
päevast ja oma mõtetest. Hommikul saadame lapsed kooli ja siis on meil taas
aega kuni kell üheteistkümneni, millal algab proov. Kolmest proov lõpeb, tood
lapsed koju ja trenni. Aga onu Mati sünnipäevale saab minna peale etendust,
teed selliseid öiseid külastusi.
Kuidas
monoteatris proove tehakse? Tuled proovisaali ja hakkad omaette üksi rääkima.
Veidi skisofreeniline.
Osadel monotükkidel on lavastajad ja osadel pole.
Mina olen oma monotükid kõik ise lavastanud. Kui sa küsid, kuidas see käib,
siis täpselt nii see käibki.
Paned
saali peegli ja vaatad, millised näoilmed on lahedad?
(Naerab) Ei. Nii ei ole. Proovid käivad nii. Alguses
töötan kõvasti tekstiga. Naljaga on nii, et kunagi ei tea, et kas see töötab
või ei tööta. Ma võin ainult oletada. Töötan teksti enda jaoks läbi, umbes nii,
et siin teen sketsi, siia jätan improvisatsiooni koha, siin lobisen midagi jne,
Autoritekstiga käib asi samamoodi. Kõigepealt õpin teksti korralikult pähe ja
siis hakkan sellele tekstile liha kasvatama. Karakterit looma või füüsilist
kuju leidma. Seda ei ole, et vahepeal istun saali ja arutan „Taalmaa, kurat,
nii see ei lähe … „ Sellist enesekahestumist ei ole, et „Taalmaa võta ennast
kokku. Siin panid küll mööda“. Monoteatris ei ole proovid üheteistkümnest
kolmeni. Ma saan teha siis kui mul aega on. Teinekord tuleb keset ööd vaim
peale ja siis mõtled endas teatud stseene peas läbi. Aga kui esietendus hakkab
välja tulema, siis hakkad endas kahtlema kõiges, et mul ei ole ju veel midagi.
Aga siis võtad ennast kokku ja teed asja valmis. Seejärel koos publikuga hakkab
tükk alles küpsema.
Sa
oled kogenud näitleja, aga hirm esietenduse ees on ikkagi olemas.
Ma ei tea näitlejat, kellel seda hirmu ei oleks. See
hirm tuleb pöörata enda kasuks, see tuleb kogemustega. Eks teinekord on olnud
ka „musti auke“. Hitleri etendusega oli nii. Rahvas oli saalis ja peas oli
täielik tühjus. Midagi peas liigub, aga hirm on nii suur midagi vahele jätta,
sest siis ei jookse loogika lõpus kokku. Selliseid asju on küll olnud, et
esimeses vaatuses võetakse juba lõpp ette ja etendus on poole tunniga läbi.
Neid asju on juhtunud küll. Ka mina olen satunud tekstiringi. Tekstiring on
see, kui annad partneriga dialoogi, saad sama märgusõna ja hakkad otsast
peale. Kui partner on nutikas, siis saab
sellest välja tulla, aga kui kumbki aru ei saa, kus viga on, siis on pee… Mul
on olnud seda ka, et pead jooksma aktside vahele intspindsendi juurde tekstiraamatut
vaatama, sest abimees on seal. Ma olen teinud ka prompteriga. Tänapäevaselt.
Kes
on Eesti parim komöödianäitleja läbi aja, keda sina imetled?
Nüüd panid pirni. Kõige parem? Hea komöödianäitleja
peab olema ka väga hea näitleja, sest muidu ta läbi ei löö. Neid on palju, kes
oma žanris on olnud võrratud. Parimad on tihti need, kes ise ennast üldse
komöödianäitlejaks ei pea, kuid keda vaadates ei saa naeru pidama. Mulle on
sügavaima mulje jätnud Jüri Järvet. Nende estraadinumbrid koos Baskiniga olid
ikka kõrgem tase.
Kas
sul on olemas oma elust kuuldud või nähtud naljade varasalv, kuhu paned paremad
palad kirja, mida siis hiljem kasutada?
Sellest on jube kahju, et sellist varasalve mul ei
ole. Mul puudub selleks soolikas. Ma olen teisest puust, mul juhtub kindlasti
lugusid, kuid ma ei jäta neid meelde. Laval sünnivad koos publikuga tihti
koomilised hetked, kuid need on hetkenaljad. Mul on juhtunud küll, et
reaktsioon või hetk on naljakas ja ma naeran ise ka. Tükk seisab, kuni kõik
rahunevad. Monoteatris saab seda lubada. Suures teatris mitte.
Hakkame
otsi kokku tõmbama. Ütle üks etendus, mida soovitad vaadata.
Kutsun kõiki ikka Tallinna Kammerteatrisse. Eriti
soovitan tulla augusti Kurgjale vaatama etendust „Midagi on viltu“. See on
fantastiline lugu isast ja pojast. Seal saab naerda ja nutta. Soovitan lugeda
ka Mikita lingvistika-sarja raamatuid. See tekitab teatava positiivse ja puhta
meeleolu.
Anna
üks hea soovitus ka inimestele, mida teha , et õnnelik olla..
Mul on ainult üks soovitus. Armsad inimesed – tehke
lapsi. Lapsed on teie ainuke pensionisammas. Kui meie pensioniikka jõuame, siis
pole enam kedagi, kes meile pensioni maksaks. Seepärast – tehke lapsi.
Mis sind rõõmustab ja naeratuse näole toob?
Mind rõõmustab alati hea nali ja alati rõõmustab ka hea
söök. Nautigem hetki.
Mis
sind häirib?
Mind häirib, et inimesed on nii „positiivsed“, nii „ausad“,
nii „tolerantsed“. Nad kõik on nii eeskujulikud, aga ma ei usu seda. Kõik
inimesed on kogu aeg veatud. Kui sa poliitikule midagi ette heidad, siis
vastuseks on alati, et see pole võimalik, sest ma olen ju positiivne ja teen
kõike õigesti. Ma ei usu seda. Oma vigade tunnistamine näitab tõelist tugevust.
Oota, ma kohvi nüüd ei pakkunudki.
No
läks meelest. Teine kord. Tänan
Killuke
Indrek Taalmaa monoetendusest „Lollidemaa“.
Kuidas
saada lahti 13 ja reede needusest. Võta vanaisa või isa läki-läki, mine poodi
ja osta hapukapsaid, pane kapsad mütsi sisse, pane müts pähe, seo lõua alt
kõvasti kinni ja kui hapukapsa maitse läbi peanaha suhu on imbunud, siis oled
needusest prii. Aga kui see ei aita, siis keera jalgrattal sadul maha, võta
telliskivid kummagi kaenla alla ja sõida mööda raudteeliipreid Brüsselisse.
Siis oled kindlasti vaba.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar